Că internetul românesc e plin de concursomani nu mai este un secret pentru nimeni, mai ales pentru organizatorii de concursuri. E la fel ca și în America cu maniacii de cupoane de reduceri.

Cine sunt concursomanii?

Sunt oameni care altceva nu fac decât să stea toată ziua pe net și să vâneze concursurile pe care brandurile le fac ba pe Facebook, ba pe site, ba prin alte metode. E o meserie pentru ei, și nu o zic eu, ci o tipă, marketer de meserie, care declară că „pentru ea participarea la concursuri este ca un job secundar”. De cele mai multe ori, concursomanii își crează foldere speciale pe pagina de facebook pentru a se lăuda cu premiile pe care le-au câștigat și își fac numeroase conturi de email și facebook pentru a putea participa de mai multe ori la un concurs. Sunt atâta de însetați după premii că ar participa și la cele mai josnice concursuri. Țelul lor este să câștige, indiferent de ce vor primi la final. Sunt ușor de recunoscut de către orice organizator de concursuri, pentru că sunt prezenți la fiecare campanie realizată, iar dacă ceva nu le convine, mai dau și din gură aiurea.

Pentru un organizator de concursuri online ei nu se încadrează în grupul țintă din câteva motive:

1. Nu sunt interesați direct de brand, ci doar de premii

Nici unui concursoman nu îi pasă de brand, ci de faptul să câștige. Ei nu duc mai departe numele companiei și se aventurează de la unul la altul. Fidelitatea față de brand nu există, ci doar niște încercări disperate de a fi într-o relație deschisă cu toți, chiar și cu competitorii. Pe ei nu ai cum să îi fidelizezi, doar dacă le oferi ceva constant. E un fel de drog pentru ei și dacă nu îi alimentezi te părăsesc instant.

2. Fac orice ca să câștige

La concursurile cu premii pe bază de like-uri, o să vezi că ei sunt cei care au atras cele mai multe aprecieri fie furând like-uri, fie punând fiecare cunoscut să apase pe butonul magic. Se trezesc cu noaptea în cap ca să fie primi care fac ceva pentru a câștiga, cerșesc constant de la alții share-uri, like-uri, comentarii, distribuie de o sută de ori o poză și declară că te iubesc până în pânzele albe. După ce concursul s-a terminat, activitatea lor cu tine, ca și brand, s-a terminat, sau cel puțin până la următorul concurs.

3. Își creează o întreagă rețea de concursomani

Pe lângă faptul că își fac mai multe conturi de email și facebook, majoritatea își aduc și familia cu ei. Astfel, o să vezi că la concursuri participă soțul+soția sau tată+fiică sau mamă+fiică sau surori și tot felu de combinații de genu.

+ 4. Mai nou dau și sfaturi

Odată cu creșterea numărului de concursuri organizate în online, concursomanii au început să prindă puteri și să înceapă să dea cu părerea despre cum ar trebui să fie organizate concursurile și care să fie regulamentul. Dacă nu mă credeți, citiți ce debitează o concursomană.

E trist, și am impresia că oamenii ăștia fac parte din categoria aia de oameni iubitori de Poptămaș. Chiar dacă se declară avocați, manageri, oameni importanți în firme, nu înseamnă că sunt și cultivați sau deștepți, ci doar au avut noroc.

P.S. Las și un infografic din 2014 despre acest trend.

infografic13brands

15 COMENTARII

  1. Frate nu stiu cum mi-a centralizat Google cautarea, de am ajuns la articolul tau… dar tu vorbesti serios? Te-ai legat de acea concursomana de lucrurile pe care le „debiteaza”, dar tu ai scris in articolul asta sub alta forma o groaza de chestii pe care le-a scris ea. :)))))))) Vezi ca o sa se prinda cititorii tai, ca nu sunt prosti. Lucrezi in PR si nu stii sa fii originala? Nasol. Ce sa mai zic de faptul ca nici cu gramatica nu o duci prea stralucit. Se scrie „ca sa fie primii”, si nu „ca sa fie primi”. Si daca o sa te scuzi si o sa zici ca a fost din neatentie, pai tu dai drumul la un articol fara sa il verifici? Esti „asa de buna” in marketing precum scrii si articolele? Nasol!

    • Eu am scris din punctul meu de vedere cum vad situatia concursomanilor, nicidecum nu a fost vorba aici de originalitate sau nu. Plus de asta, o singura litera mancata nu imi defineste cariera pe care o am. Gandeste-te numa cate campanii sunt sau au fost lansate pe piata cu greseli. Lumea le-a sesizat si gata. Au trecut peste, iar din greselile alea au fost nascute idei si mai marete.

  2. Si care este problema ta pana la urma? Mi se pare mie sau ai transformat din acest subiect/articol in ceva personal? Ai ceva personal cu Dora? Si daca participa constant la concursuri,si daca castiga,si daca mai si scrie despre asta,care este problema ta?!?!?!?! Ca nu inteleg!!! Sincer si la modul cel mai serios,ai data-o in bara cu cacatul asta al tau de articol.Nu faci decat sa-ti arati frustrarile vis-a-vis de concursomani si mai ales de Dora. Fata este super ok,nu a suparat pe nimeni si nu vad de ce te-ai lua tu tocmai acum de ea!! Invidia asta….Vezi-ti de treaba ta si nu te mai lua aiurea de oameni.

    • Si de ce ajungi sa dai drept exemplu ceea ce a scris ea? Si la modul ala uracios? „Dacă nu mă credeți, citiți ce debitează o concursomană”… Cum adica debiteaza? E libera sa scrie ce vrea ea! Nu mai ai ce subiecte sa scrii si gata,hai sa ne luam de cine pica pe retina? Cu sau fara rautatea ta ea tot va continua sa scrie si sa participe libera la cate concursuri doreste ea si multi altii ca ea! Si sa stii ca in clipa in care te ai legat de „concursomani”,te-ai cam legat de multi dintre noi.

    • Din partea mea sa participe la cate vrea. Si nu m-am luat de ea, ci pur si simplu ea a scris despre asta.

  3. Nu imi dau seama care este problema ta.Eu o sustin pe Dora si mi a placut articolul ei.Ce treaba ai tu cu , cei care participa la concursuri.Mie mi se pare ca Dora a avut un punct de vedere adevarat si la obiect.Te ai simtit cumva lezata de articolul ei de ai reactionat asa?

  4. Si la cum reactionati aici cu atat de multa ura pentru articol, faceti exact acelasi lucru, parerea fiecaruia e personala. Daca e sa te stresezi aiurea pentru ce cred altii nu ai ce cauta in „Online”. FYI si eu sunt pro concursuri si particip la ce gasesc, cand am timp, dar articolul acesta nu imi aduce nici o ofensa. Spune mai mult adevar decat Tomita, Happy Andy sau Sin Elena. Va certati aiurea, copilasi

    • Mersi! Oricum, eu aici vorbeam de oamenii aia care au asta ca „meserie”, nu doar cand au timp. Toata lumea participa la concursuri, mai ales la brandurile cu care au o oarecare relatie.

    • Nu ai de ce sa imi multumesti, sunt doar realist, spre deosebire de cei orbiti de premii ca si babele de biserici.

  5. Parerea mea este ca articolul scris de Dora este interesant si la obiect.Fiecare participant are voie sa faca chiar o meserie,din concursuri,atata timp cat este corect si isi acorda timpul pretios!Nu vad unde este problema!

Lasă un răspuns către Trica Viorica Renunțați la răspuns